reklama

Tetovanie (Body Sign, Not a Crime)

O kérkach toho bolo napísaného až-až. Pamätám si, ako pár rokov dozadu boli kérky tabu (aj keď ich každý tretí mal). Kto je potetovaný je zločinec, väzeň alebo nejaká iná zloba. Kérky sú zlé, rovnako ako piercingy a akékoľvek iné modifikácie, s nimi sa nezamestnáte a tak ďalej a tak ďalej a tak ďalej...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (64)
Kat Von D - Tattoo Artist
Kat Von D - Tattoo Artist 

Čítala som neuveriteľne veľa článkov od ľudí, ktorí sú OČIVIDNE zakomplexovaní a vybíjajú si svoju zlosť na nás – potetovaných, modifikovaných. Krásny príklad tohto zakomplexovania je pán Miro Veselý (článok tu: http://vesely.blog.sme.sk/c/55863/Pirsing-tetovanie-su-chutne-ci-nechutne.html ). Tento článoček ma asi dva rôčky dozadu dokázal pekne nahnevať, dnes sa už len smejem. Uvedomila som si, že (vďaka bohu) máme slobodu slova, takže je to názor proti názoru. Názor je skvelá vec decká, vždy ho treba mať. No tento článok mne prišiel ako čisté urážanie a opovrhovanie ľudskými bytosťami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No späť k tomu, o čom som chcela písať. Keď si prečítate článok pána Veselého, uvedomíte si, čo ma podnietilo toto napísať. V článku uvádza, že keď sa opýtal dotyčného „ovešanca“ alebo “chodiacej omaľovánky” prečo to robia, prečo si to dávajú, odpoveď bola jednoduchá – lebo sa mi to páči. Dovoľte mi uviesť veci na pravú mieru.

Kto si dá kérku alebo piercing LEN z dôvodu, že sa mu to páči, je nevyspelý a mali by mu odobrať volebné právo, prípadne občiansky preukaz. Sama dobre viem, že na to, aby človek podstúpil takýto krok v modifikácií, potrebuje lepší dôvod ako LEBO SA MI TO PÁČI.

Dôvodov je veľa, no aby som mohla opodstatniť skutočné dôvody, neuškodila by troška histórie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pán Veselý má pravdu v jednom – tieto veci začali u domorodých kmeňov, alebo ako ich on nazval „primitívnych“ kmeňov. No už aj vtedy (a robia to dodnes) na to mali dobré dôvody. Označovali tak svoje postavenie v skupine, dospelosť jedinca alebo verili, že po smrti im uletí duša. Preto si vytetovali nejaké magické slovíčko alebo symbol a hneď boli pokojnejší. Myslím si však, že oproti vraždeniu delfínov z podobného dôvodu – znak dospelosti – je tunel v ušku alebo kérka veľmi malý zločin. Mýlim sa?

Tento pán mal taktiež ďalší pravdivý fakt vo svojom článku – kérka, znak basistov. No dnes už každý občan s IQ nad 40 dokáže rozoznať väzenské tetovanie od precíznej práce šikovného a skúseného tatéra. A keby aj to tetovanie bolo väzenské, je to dobrý dôvod človeka odsúdiť? Za socializmu sedelo v „lochu” toľko ľudí za často také hlúposti, že si myslím, že sa to ani nedá spočítať. Dobrý dôvod na posedenie si v chládku bol napríklad NÁZOR. A nielen počas socializmu. Týchto prípadov vždy bolo a bude mnoho. Čo takto Laco Novomeský a jeho zbierka Pašovanou Ceruzkou? Kto nevie, nech sa pohrá s ujom Googlom. Sme ľudia a robíme chyby, dostaneme sa do väzenia a niektorí z nás sa poučia. Ak nás z tohto obdobia sprevádza kérka ako spomienka na naše chyby a možno výkričník ako upozornenie, aby sa to znovu nestalo, znamená to automaticky, že sme zlí?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No späť k dôvodom. Keď má človek rozum – ako som už spomínala – nedá si tetovanie len preto, že je to momentálne trendy, lebo sa mu to páči a podobne. Každé tetovanie má mať v sebe riadnu dávku sily, motívacie, odhodlania, spomienok a symboliky. Tetovanie nás má robiť silnejšími. Samozrejme, že potetovaný človek vyhlási, že sa mu to páči. Inak by si to nedával, no nie? Človek sa môže cítiť atraktívnejší, no na tom nie je nič zlé ani zakázane. Ďalšia skvelá vlastnosť tetovania je, že dokáže zakryť naše chyby. Máme jazvy? Spravili sme si ich my osobne keď sme nevedeli ako ďalej? Vravela som, sme ľudia a robíme chyby. No nie je to nič, čo by nas muselo ťažiť do smrti. Môžeme si cez naše staré jazvy dať spaviť krásny kúsok umeleckého diela a mať konečne pokoj na duši. Na jazvy nezabudneme, no nemusíme ich každému vysvetľovať. Mnoho ľudí si dáva vytetovať symbolické kérky, napríklad na spomienku nášho milovaného, znak víťazstva nad chorobou, prípadne samého nad sebou. Sama s tým mám skúsenosti, mohla by som pomaly vydať knihu (možno o tom pouvažujem :-) ), takže netáram len tak do vetra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Doba sa hýbe, ľudia! Uvedomte si to. Dnes sú kérky akceptované, aspoň z väčšej časti. Pamätáte si, ako sa kedysi nesmeli nosiť džíny? Chalani nesmeli mať dlhé vlasy? Časy sa menia, je to prirodzený kolobeh ľudskej rasy a celej planéty. Kedysi bola kérka či piercing raritou, dnes je to bežné. Skoro každý má aspoň jednu malú kérečku schovanú po oblečením, za uškom alebo buchnutú na pekne viditeľnom mieste. Dnes je to normálne.

A aby som nezabudla, tie tisíce otázok. Najčastejšia je asi „a čo v starobe?“ Keď sa koža vyťahá, keď kérka vybledne a nepáči sa nám, pretetujeme ju! Nie je problém. Každý rieši takéto drobnosti, miesto toho, aby sa venoval niečomu podstatnejšiemu ako je rodina, zdravie, práca.

Pokiaľ by ešte niekto mal pochybnosti a nestačili mu uvedené dôvody a „výhovorky“, nech sa kľudne prihlási. Mám ich plno a môžem takto pokračovať donekonečna.

A na záver sama za seba:

Mám tetovania, sú mojou súčasťou, v každom je kus mňa a milujem ich. Som zamestnaná (v nemocnici. Áno, dobre počujete, potetované hovado pomáha druhým), študujem a považujem sa za slušného človeka. Pokiaľ viem, ani mojím priateľom neprekáža kus umenia na mojom tele. Decká berú drogy a ožierajú sa a my riešime kto má na sebe obrázky alebo diery s kúskami kovu? …Vážne?

Je čas, aby sme prestali byť alibistickí a prestali odsudzovať druhých kvôli nezmyslom. Dobre viete, že napriek tomu, že to bolo zakázane, ste si na truc tie džíny dali a nechali narásť dlhé vlasy, tak nado mnou nekrčte nosom :-) .

Som kto som a pre nikoho sa meniť nebudem. Nevadia mi pohľady starších ľudí, aj keď to mnohí už akceptovali. Nevadia mi nekonečné otázky. Nevadí mi, že sa za mnou ľudia otáčajú. Kto chce byť akýmkoľvek spôsobom výstredný, musí s tým počítať. Zvedavosť je ďalšia súčasť ľudského života, je to prirodzené.

Myslím, že všetko podstatné už povedané bolo, tak možno ešte pár pekných ci(tattoo)v, kým sa s vami rozúčim:

„Show me a man with a tattoo and I'll show you a man with an interesting past.“

~Jack London

„Ink to paper is thoughtful

Ink to flesh, hard-core.

If Shakespeare were a tattooist

We'd appreciate body art more.“

~Carrie Latet

A na koniec môj obľúbený:

„When the designs are chosen with care, tattoos have a power and magic on their own. They decorate the body but they also enhance the soul.“ ~Michelle Delio

Ďakujem za pozornosť, prepínam a končím.

Jana Lenská

Jana Lenská

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Skupinka buniek stratených vo vlastných myšlienkach, vo vlastnom svete, riadiacich sa pravidlom - Currahee!Jako suchej starej strom, Jako vše ničící hrom, Jak v poli tráva Připadá mi ten náš svět Plnej řečí a čím víc tím líp se má Budem o něco se rvát Až tu nezůstane stát Na kameni kámen A jestli není žadnej bůh Tak nás vezme země vzduch, no A potom ámen. Možná jen se mi to zdá A po těžký noci příjde, Příjde hezký ráno Jaký bude nevim sám Taky jsem si zvyk Na všechno kolem nás... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu